像...一樣 : as ~ as 與 not so ~ as 用法

as ~ as : 像...一樣, 用於肯定
no so ~ as 不像...一樣, 用於否定
前導例句: 
  1. I am tall. (我很高)
  2. I am as tall as he is. (我像他一樣高)
  3. I am not so tall as he is. (我不像他那麼高)
  1. I work hard.(我認真工作)
  2. I work as hard as he does. (我工作像他一樣的認真)
  3. I do not work so hard as he does. (我工作不像他一樣的認真)
  4. I work three times as hard as he does. (我工作比他認真三倍)
更多例句:
  • We need five times as much money as we planned. (我們需要五倍於我們原本規劃的錢)
  • I spent five times as much time as he did on the report. (我寫這個報告的時間比他多五倍)
  • We are not so interested in it as we were. (我們不像我們以前那麼有興趣)
  • We are not so interested in it as before. (我們不像我們以前那麼有興趣)

沒有留言:

張貼留言